KUNDSERVICE

Kontakt

Lya Lin AB / Sanna Eriksson


Skicka gärna ett sms till 076 – 292 5563 med din fråga eller mejl till info@lyalin.se. (Har inte möjlighet att ta telefonsamtal) .

Alla paket skickas med DHL. Små paket skickas med Postnord. 


Tygprover


Har du frågor kring produkterna? Skicka ett sms med din fråga/ mått eller bild till mig 076-2925563 / mejla info@lyalin.se. 

Returer & Byten


– Ångra ditt köp inom 14 dagar (gäller ej måttbeställningar). Leveranskostnaden för returen står kunden för.

– Skicka ett mejl till mig på info@lyalin.se för instruktioner. 

– Ångerätt gäller ej om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, som e.ex. måttbeställningar.

– Paketet ska finnas hos oss inom 5 dagar från att du meddelat att du ska göra en retur. 

– Returer ska va oanvända och i samma skicka som när dom ankom. 

– Rea varor är bytesrätt och kunden står för returen.

– Returen gör du enklast genom att boka Postnords – Skickar direkt Spårbart. Kostar ca 70 kr (små lådor) samt från 99 kr (större lådor) . Kunden står för returkostanden. Byten är kostnadsfria.


Frakt


Det är FRI FRAKT inom Sverige på alla beställningar från Lyalin.se. Ditt paket levereras till ditt närmaste postombud med DHL. Vi kan inte välja utlämningsställe eller andra fraktönskningar inom ”fri frakt”. 

Vi skickar varorna inom 1-5 arbetsdagar. Måttbeställningar sys upp närmaste veckorna på vår ateljé i Norrköping och leveranstiden är 1-3 veckor. Under högtider och kampanjer kan leveranstiden bli lite längre, men det är det värt. 

Frakt utanför Sverige  – Vi skickar gärna paket utanför Sverige, skicka ett mejl och skriv produkt och adress för fraktkostnader. 

Under högtider (jul och påsk) är det lite längre leveranstider på allt.

Ej uthämtade paket 


Ej uthämtade paket tar vi ut en avgift på 350 kr. (Denna avgift tar DHL ut)

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?


Om du inte fått din orderbekräftelse dubbelkolla om den hamnat i skräpposten. Finns den inte där kontakta oss. (ibland beror det på att någon bokstav i e–postadressen blivit fel eller att beställningen inte gått igenom systemet korrekt).  

Hur gör jag en retur?


14 dagars ångerrätt. Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. 

– Skicka ett mejl till info@lyalin.se (bara så att jag vet)
– Du ansvarar för varan tills den anlänt hos oss. Skicka till: Sanna Eriksson, krokvägen 10, 60210 Norrköping
– Varan måste vara oförändrat skick och obruten förpackning.

Foto: Madame Bultingaire


Tack för att du väljer att handla från oss.
Kram, Sanna