KUNDSERVICE

Kontakt

Lya Lin AB 


Skicka gärna ett mejl med din fråga till info@lyalin.se.

Ett kort mejl med information i punktform: bredd, längd, djup, höjd och färg/tyg. Alla mejl utan korrekt information kommer ej bli besvarade.

Vi svarar vanligtvis inom 5 dagar. 

Prioriterad leverans

Vi erbjuder snabbare leverans för 800 kr. 


Tygprover


Har du frågor kring produkterna? Skicka ett mejla med din fråga till info@lyalin.se. 

Returer & Byten



– Ångra ditt köp inom 14 dagar (gäller ej måttbeställningar). Leveranskostnaden för returen står kunden för samt så bokar du frakten själv hos Postnord. Skicka ett mejl till info@lyalin.se för att få adressen.

– Paketet ska finnas hos oss inom 5 dagar från att du meddelat att du ska göra en retur. 

– Returer ska skickas i samma låda som den kom i,  produkterna ska va oanvända och i samma skicka som när dom ankom. 

– Om returen har en konstigt lukt eller om jag misstänker att den varit använd eller testad i några dagar. Kommer en avgift på 1000 kr dras av från återbetalningen. (för kemtvätt eller om jag måste slänga produkten)

– Ångerätt gäller ej om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig, som e.ex. måttbeställningar.

– Rea och nedsatta varor är bytesrätt och kunden står för returen.

– Returen gör du enklast genom att boka Postnords – Skicka direkt Spårbart. Kostar ca 70 kr (små lådor) samt från 99 kr (större lådor) . Kunden står för returkostnaden.


Frakt


Det är FRI FRAKT inom Sverige på alla beställningar från Lyalin.se. Ditt paket levereras till ditt närmaste postombud med DHL. Vi kan inte välja utlämningsställe eller andra fraktönskningar inom ”fri frakt”. 

Vi skickar varorna inom 1-5 arbetsdagar. Måttbeställningar sys upp närmaste veckorna på vår ateljé i Norrköping och leveranstiden är 1-6 veckor. Under högtider och kampanjer kan leveranstiden bli lite längre, men det är det värt. 

Frakt utanför Sverige  – Vi skickar gärna paket utanför Sverige, skicka ett mejl med produkt och adress för att få fraktkostnad. Fraktkostnaden för Danmark och Finland är ca 300-500 kr. 
För frakt till Norge tillkommer en avgift på 300 kr + frakt (samt tull som du ska betala i Norge). 

Under högtider (jul och påsk) är det lite längre leveranstider på allt.

Ej uthämtade paket 


Paket ligger kvar i 7 dagar. Ej uthämtade paket tar vi ut en avgift på 350 kr.

Min vara är för lång/kort 

Tyger är formbara och ibland töjer de sig lite vid strykning och därav kan bli lite längre (speciellt gardiner).

Vi gör vårt bästa för att måttet det ska bli så exakt som möjligt, men ibland blir det någon marginal från +2 och -2 cm.


Betalning

Vi har Klarna som betaltjänst och du kan välja mellan:
– Kortbetalning med Visa eller MasterCard
-Delbetalning via Klarna
-Faktura via Klarna
-Betala via internetbank
-Swish

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?


Om du inte fått din orderbekräftelse dubbelkolla om den hamnat i skräpposten. Finns den inte där kontakta oss. (ibland beror det på att någon bokstav i e-postadressen blivit fel eller att beställningen inte gått igenom systemet korrekt).  

Hur gör jag en retur?


14 dagars ångerrätt. Ångrar du ditt köp får du hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. 

– Skicka ett mejl till info@lyalin.se (bara så att jag vet)
– Du ansvarar för varan tills den anlänt hos oss.
– Varan måste vara oförändrat skick och obruten förpackning.

Foto: Madame Bultingaire


Tack för att du väljer att handla från oss.
Kram, Sanna